Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2008 21:36 - Носталгия по българските филми
Автор: totoni Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4146 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 09.11.2008 21:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            Гледам “Двойникът”. Помните ли, един от онези стари български филми, които винаги пораждат в мен една носталгия, която ме натиска и ме кара да се питам защо нямаме такива филми днес?             Да, признавам, напоследък има опити и някои от тях доста успешни, да се правят български филми, но те са все едни такива мрачни, философски…Да, отразяващи действителността, но къде отиде чувството за хумор и забавното поднасяне на грозната истина, която ни заобикаля? Имаме ли нужда гадостите да ни се навират в носа по най-драматичния начин или може да ни я покажат така, че да ни накарат да се замислим, докато се смеем от сърце? Не вярвам да е от липса на таланти. Сигурна съм, че има млади хора, мислещи с главата си, които биха могли да направят един съвременен филм, който поне да се доближи до онези…             “Опасен чар”, а? Какво ще кажете? Май държи първенството в личната ми класация. Кога ще се появи филм, от който някоя фраза да стане крилата, да се носи от уста на уста и да остане във времето? Нали знаете “роднина-милиционер”, “стига простотии, бе, тате…” и др. 
              И до ден-днешен разликата между “почивка” и “командировка” продължава да е все същата. И жените все още “имат страаашни очи” и все още има мъже, които си мислят, че им го казват за пръв път. Невероятният Тодор Колев, недостижимият Георги Парцалев, идолът Апостол Карамитев, страхотният Стефан Данаилов…Дали щяха да са толкова невероятни, ако не им се беше дал шанс да изиграят емблематичните роли в емблематичните филми, които помним и до днес? Съвременното поколение със сигурност няма да разбере тези филми. Но хората от моето поколение виждат закачката и тънката самоирония в тях и те остават все така забавни. Поне за мен. Носталгията е силна. Не по онова време, не искам никога да се връща. Но се чудя, защо онова толкова гадно време успя да роди такива филми, а днешното демократично време, не успява да ни даде нищо толкова запомнящо се? Ехх, “е, няма такъв филм!” Ааа, нали, чичо Манчо?  


Тагове:   носталгия,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elfieta - Обожавам българските филми, но ...
09.11.2008 22:10
Обожавам българските филми, но старите...сега май няма свястни български филми. Купувах си цялата колекция от преди две години, после си набавих и руската, това са ФИЛМИ....!
цитирай
2. анонимен - Да цитирам неизвестен автор
09.11.2008 22:39
Помниш ли преди Баш майсторът колко забавен ни беше? Сега защо не ни е забавен?
цитирай
3. gothic - Киното вече е друго, и днешното б...
09.11.2008 22:42
Киното вече е друго, и днешното българско такова е тотално "out of space". Няма нито един съвременен български филм, който да успее да задържи вниманието ми за повече от половин час. И това не е защото съм "застаряващ", а защото имам претенциите да разбирам от кино. Причините за това са много, и не им е мястото тук. Факт е обоче, че в обозримо бъдеще не можем да очакваме конкурентен и гледаем български филм, за жалост...
цитирай
4. totoni - -:( gothic, за съжаление и аз така ...
09.11.2008 22:45
-:( gothic, за съжаление и аз така мисля, но се надявах да се намери някой, който да ме обори!Жалко...
цитирай
5. totoni - turbo4, абсолютно си прав! ама р...
09.11.2008 22:54
turbo4, абсолютно си прав! ама режисьори няма ли да им обяснят, че това не е игра, а някаква ученическа пиеска?в повечето случаи изглеждат така има малки изключения, но и те са в театъра.Оттам е видно, ч(е има талантливи актьори и ако им дадат шанс, може и в киното да се получи.но няма свежи идеи, според мен това е основния проблем. Не знам, де, виждам фактите-няма филми!
цитирай
6. bloghead - Има, има тук таме по някой нов добър БГ филм
09.11.2008 22:59
Мила от Марс, Писмо до Америка и Шантав ден
цитирай
7. belisima777 - Моята класация я води "Гос...
09.11.2008 23:01
Моята класация я води "Господин за един ден" и невероятният образ на Пурко:)
цитирай
8. totoni - belisima777 -:))) хихихи, как ...
09.11.2008 23:03
belisima777 -:)))
хихихи, как можах да го пропусна, да ме прощаваш!благодаря за напомнянето! има още доста страхотни персонажи, изобщо не се изчерпва с кратките нахвърляни спомени. Написах го бързо, за 2 мин.-мислите ми, обективирани, когато попаднах на филма!
хубава вечер!
цитирай
9. gothic - bloghead, наистина филмите които ...
09.11.2008 23:12
bloghead, наистина филмите които си споменал, плюс още два-три са доста добри. Но някак си се съмнявам, че след 30-35 години някой ще си спомня за тях. А точно това е голямата проверка за изкуството...
цитирай
10. totoni - gothic, така е! истината е, че за ...
09.11.2008 23:14
gothic , така е! истината е, че за "мила от марс", например, бих поспорила, но иначе наистина аз споменах, че има някои, които стават. по-скоро в конкретния случай бях провокирана от липсата на забавни филми. защо все трябва да сме толкова сериозни? не е ли ежедневието ни достатъчно сериозно, та да се товарим и с малкото български филми. нямам против да гледам сериозни хубави български филми, в никакъв случай, но ми се иска и малко чувство за хумо, ирония, сарказъм...забавно поднасяне на сериозните неща. Няма!
цитирай
11. gothic - Точно така мисля и аз, Тони...
09.11.2008 23:18
Точно така мисля и аз, Тони...
цитирай
12. анонимен - =)
09.11.2008 23:29
totoni, ти знаеш ли, че имаш страшни очи ;) и няма никакъв делфин - това е любов!
цитирай
13. krotalka - Комедии се правят най-трудно
09.11.2008 23:33
Иска се не само добър сценарии, но и добри комедийни актьори. Явно липсват. Няма такива изявени комици...
цитирай
14. totoni - 13. анонимен-:))ееех, лодкарю...
09.11.2008 23:38
13.анонимен-:))ееех, лодкарю-:)))къде е твоята ладия бяла?
хихихи
хубава вечер
цитирай
15. totoni - krotalka, тук ще посмея да не се с...
09.11.2008 23:41
krotalka, тук ще посмея да не се съглася с теб!аз пък смятам, че имаме много добри комици. няма да се впускам в изброяване, но мисля, че ако им се даде шанс-има кой да изиграе ролите в един такъм филм
цитирай
16. анонимен - от 13.
09.11.2008 23:45
ама че фатален номер уцелих и аз... подсеща ме за великите щастливец 13 и 13-тата годеница на принца =)))) хубава и на теб!
цитирай
17. totoni - анонимен 13-аха, класика! Само че ...
09.11.2008 23:50
анонимен 13-аха, класика! Само че 13 е "любимец"!-:)))е, той си е щастливец, но за да сме коректни-"Любимец 13"!
-:)))
цитирай
18. анонимен - хах, явно дремя вече...
10.11.2008 00:02
вярно, че щастливката беше за китайската авиация... време ми е да отнасям плувката
цитирай
19. cindy - Пък аз смятам,
10.11.2008 10:52
че българските детски филми бяха върхът. Особено по сценарий на Братя Мормареви. Класика в жанра! :)
цитирай
20. ianchefff - аз също харесвам доста от
10.11.2008 12:07
"старите филми".
Но в много голяма част от тях, актьорите се държат като на сцената на Народния театър. Преиграват тотално. В някои филми (предимно комедии), това върви, но в много други е непоносимо.
Ето нови български филми, които за мен са много много добри:
"Граница"
"Сомбреро блус"
Хълмът на боровинките"
"Рапсодия в бяло"
"Записките на един луд" (или дневникът, не съм сигурен)
"Дзифт"

Сигурно има и няколко други, които не се сещам как се казваха...

Разбира се, изброените от мен нови филми не са в подрепа на новото родно кино от последните години, защото са само няколко, а има произведени 10-ки.
Въпросът е принципен:)))
цитирай
21. ahmeddogan - каква приятна
10.11.2008 15:12
компания се е насъбрала....
цитирай
22. julllinkata - ео
14.11.2008 00:49
А аз пък да си кажа, че и от "Мила от Марс" останах доволна:) Като изключим крилатата фраза - бла бла, душата ми..птичка..така да ми разчекнеш краката..бла бла...че да излети. Бляяя, уДжасТ:) Нооо, понякога всяко нещо е с времето си и за съжаление - обхваща ни нисталгия по минали събития:) Кааакто и да е, иначе ще ти кажа нещо, ама после на лични пссст;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: totoni
Категория: Лични дневници
Прочетен: 293577
Постинги: 81
Коментари: 958
Гласове: 4845
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930